Docieranie do jak najszerszego spektrum potencjalnych klientów dzięki wykorzystaniu wyświetlaczy LED stało się patentem przed kilkoma laty. Reklamy na wyświetlaczach lub ekranach nie muszą jednak okazać się pewną i trafioną inwestycją – pomyślność kampanii reklamowej zależy od większej ilości zmiennych.
Celne jest przekonanie właścicieli, iż klient XXI wieku to osoba otwarta, oczekująca nowoczesnych standardów, jednocześnie użytkowych i nieprzeszkadzających np. poprzez zbyt skomplikowaną funkcjonalność. Ekran LED jako rodzaj reklamy i przekonania klienta nie jest obecnie nowinką techniczną, aczkolwiek cały czas szczyci się wysokim procentem przekonywania odbiorców.
Autor: Billie Ward
Źródło: http://www.flickr.com
Stwierdzenie, iż reklama świetlna którą pokazuje ekran LED lub też telebim jest innowacyjna i trafiająca w zmysły, było trafne bardziej kilka lat temu. Specjaliści od marketingu, szczególnie strony graficznej, ostrzegają wchodzących na rynek prezesów firm, że niewkalkulowanie pewnych kwestii później obróci się w przeszacowaną inwestycję.
Nie chodzi tutaj tylko o zainstalowanie ekranu, z którego reklama (reklamy na samochodzie) „zwróci” się w postaci przyszłych klientów, jednak po dłuższym niż wyliczono czasie. Nie da się również określić efektywności reklam na ekranach, której wartość determinuje kilka zmiennych. Kluczowe wśród nich są kampanie reklamowe i lokalizacja nośnika (medas-media.com.pl). Na przykład „pasek” LED o wysokości 20 centymetrów i długości dwóch metrów wyniesie inwestora około dwóch tysięcy złotych. Za podobną kwotę wykonalibyśmy plakat lub tablicę ogłoszeniową o zdecydowanie pokaźniejszych rozmiarach, o ilości ulotek wręczanych w centrach miast nie wspominając.
Autor: unbekannt270
Źródło: http://www.flickr.com
Przy upewnianiu się w trakcie kupowania ekranu lepiej wykorzystać porady fachowców od reklamy czy tych inwestorów, którzy z własnego doświadczenia potrafią ocenić trafność wkładu pieniędzy w tą formę promowania. Wymiana poglądów i nowinek technicznych to jedna składowa, w przypadku umiejscawiania ekranów na gruntach lub ścianach obcych budynków konieczne jest posiadanie zgody prawnej albo spisanie zgłoszenia. Pozostają też sprawy czysto finansowe, w przypadku udanej lokalizacji można zastanowić się nad kupnem droższego ekranu, jak więcej. Ważne by wielkość szła w parze z jakością. Migające światło i częste usterki będą odebrane jako antyreklama.