Dostępne są także pantografy nieduże o nie tak trudnej konstrukcji ulokowane na boku wagonu. Znajdują one zastosowanie zwłaszcza w górnictwie, np. zasilają lokomotywy kopalniane. W Polsce spedytorzy pozyskują odbieraki prądu od przedsiębiorstw europejskich takich jak : Stemmann-Technik GmbH (z Niemiec) czy Faiveley Transport (Francja). Jeżeli chodzi o zwalniaki, mamy ich dwa rodzaje: elektrohydrauliczne i elektromagnetyczne. Zadaniem tych pierwszych jest wysuw tłoczyska na odpowiedni skok z konkretną energią. Nie tylko zwalniają hamulce, ale generują dodatkowo hamowanie, za sprawą czego są używane tam, gdzie konieczna jest praca o ruchu posuwisto-zwrotnym, np. do zawierania klap, drzwi, do poruszania dźwigni, do podnoszenia zapór. Popularne modele to: ZHA 75/115 oraz EB 50/100. Zwalniaki elektromagnetyczne to tak zwane luzowniki, o zakresie zmiany napięcia zasilania od -10% do +5% i temperaturze funkcjonowania od -10 do +35 stopni Celsjusza. Ich praca nie różni się za bardzo od elektrohydraulicznych, a popularne modele to: DZEM 20 lub DZEM 30.
Zarówno zwalniaki jak i odbieraki prądu mają zastosowanie w licznych działkach na rynku.
Hej, sprawdź to (http://www.grupapartner.pl/aktualnosci/centrum-szybkiego-montazu-przekladni-partnerstwo-z-emerson.html), jeżeli jeszcze nie wiesz o tej ciekawej stronie a przekonasz się, że jest ona dla Ciebie bardzo ciekawa.
Popularne jest także wykonywanie usług wiążących się z eksploatacją urządzeń dźwignicowych, owe przedsiębiorstwa zajmują się instalowaniem oraz reperacją omawianych w materiale elementów.