
Opłata zaś jest naliczana tylko za zużyte zasoby. Istnieje jednak sprawa, jaka budzi trwogę u przedsiębiorców. Otóż, zarządzanie sprzętem i zabezpieczenie danych leży po stronie dostawcy tej konkretnej usługi. To potrafi zaniepokoić niektórych, bo boją się, że stracą dane o swoich klientach, czy to w wyniku zwykłej awarii czy może ataku hakerskiego. Nie ma się czego bać, choć niepewność jest zawsze, właściwie jak w każdym zabezpieczeniu. Zwłaszcza możemy się obawiać, kiedy powierzymy nasze dane firmom, które nie mogą się pochwalić doświadczeniem w tym zakresie. Najlepiej więc wybrać sprawdzonych, ale też rodzimych dostawców, co znaczy, iż wiemy w którym miejscu są umieszczone nasze dane, a co więcej, czy są skutecznie chronione.
Ponadto, tego typu firmy mające konkretne doświadczenie i kompetencje w zakresie wdrażania chmury, dobrze zdają sobie sprawę, że tak samo ważne jest, aby zadbać również o backup danych (czyli odzyskiwanie danych) i archiwizację. To konieczne, żeby chronić dane przed niespodziewaną utratą, przykładowo z powodu awarii. Jak jednak poznać, czy określona firma jest profesjonalna? Dobrze rokuje doświadczenie, to iż określona firma jest na rynku już pewien czas. Ważne są również certyfikaty, potwierdzają one kompetencje w konkretnej dziedzinie.